وب نوشت های من

آرشام پارسی – فعال حقوق دگرباشان

نوشته ای بر نامه ای که دریافت نشده است

مطلبی بر روی وبلاگ رضا «پسر» در اینجا منتشر شده است. رضا نوشته است که این نامه از طرف یکی از همجنسگرایان در پاسخ به مطلب تمری اتحاد و همسویی ایرانیان در وبلاگ من نوشته شده است اما من تا کنون این نامه را دریافت نکرده ام و یا حتی کامنتی بر روی وبلاگم در این مورد ندیدم. معمولن نامه ی دریافت ندشده طبعن پاسخی هم ندارد اما چون یکی از خوانندگان وبلاگ رضا هستم بر حسب تصادف آن را دیدم و نه پاسخ بلکه نوشته ای درباره ی آن در اینجا منتشر می کنم.

با محتوای این نامه مخالف نیستم و فکر نمی کنم تقریبا همان حرف هایی که من زده ام به گونه ای دیگر تکرار شده است و تنها نقطه ی اعتراضی آن را در مورد پرچم یافتم. ظاهرن این دوست عزیز معتقد است که پرچم ایران شیر و خورشید است و نباید پرچم جمهوری اسلامی ایران استفاده شود. من در این مورد کاری ندارم و اعتقادات و باورهای شخصی ام در مورد پرچم را بیان نکرده ام. این موضوع پرچم هم مربوط به امروز و یا دیروز نیست، سی سال است که مورد بحث و تبادل نظر و چه بسا دعوا قرار می گیرد. اما من به عنوان یک فعال حقوق بشر، فردی که پیگیر آن است تا قوانین جهانی از جمله منشور جهانی حقوق بشر مصوب سازمان ملل در ایران به رسمیت شناخته شود و سازمان ملل را یک مرجع قانونی و حقوقی می شناسد باید در ابتدا به مصوبات و اصول سازمان ملل احترام بگذارد. جمهوری اسلامی ایران از حدود سی سال پیش به عنوان دولت کشور ایران به رسمیت شناخته شد و نام آن جمهوری اسلامی ایران و پرچم آن هم همان پرچمی است که جلوی دفاتر سازمان ملل برافراشته شده و در کتاب های گیتاشناسی نیز موجود است. حال این چالش «کدام پرچم حقیقی یا بر حق است» به موضوعی دیگر بر می گردد که پیگیری ها و مبارزات مدنی خاص خودش را به دنبال دارد. بنابر این من در جهت احترام به مصوبات جهانی پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست می گیرم البته اکر جایی بخواهم با پرچم بروم که معمولن به جز مصاحبه ها و راهپیمایی های همجنسگرایان موردی پیش نیامده است.

سخنان دوستان بسیار زیادی را هم در مورد پرچم شنیده ام. برخی معتقدند که اگر بخواهیم پرچم ملی را حفظ کنیم باید به سراغ درفش کاوه برویم. برخی هم معتقدند که این پرچم نشانی از هویت ملی ما و …. دارد که از ین بحث خارج است و می توانید به این آدرس مراجعه کنید تا از تغییر و تحوالات پرچم ایران بیشتر بخوانیم.  پس تاکید می کنم که امروز بحث پرچم در میان نیست. موضوع اصل دموکراسی است و کمترین حقی که هر فرد در ساختار دموکراتیک داراست و آن رای است. همه ی ما می دانیم که انتخابات سالم در ایران معنی ای نداشته است و همیشه به قول دوستان انتصابات بوده تا انتخابات اما این بار مساله فراتر رفته و مردم حقوق از دست رفته ی خودشان را مطالبه می کنند. شعارهای مردم هم همه در راستای احقاق حقوق از دست رفته شان است و نمی خواهند اجازه دهند که به شعورشان توهین شود و با دانش و آگاهی دادخواهی می کنند.

در ارتباط با همجنسگرایان هم هیچگاه مخالف حضور آنها نبوده و نیستم و در نه سال گذشته همواره سعی کرده ام به جامعه ی ایرانی و غیر ایرانی اثبات کنم که ما همجنسگرایان هم هستیم و حقوقی برابر داریم. در مصاحبه هایم نیز گفته ام که همجنسگرایان هم در این اعتراضات سهیم بوده اند و شرکت کرده اند. حتی در یک مصاحبه با رادیو ونکوور گفتم که وقتی موجودیت همجنسگرایان توسط فردی انکار می شود این گونه منطقی به نظر می رسد که آن افراد از شخص انکار کننده دیگر حمایت نکنند بنابراین کمتر همجنسگرایی است که به احمدی نژاد رای داده باشد و این موضوع در ارتباط با دیگر اقلیت های ایران نیز صدق می کند. همجنسگرایان جزو بدنه ی انکار ناپذیر این جامعه هستند.

حرف من اتحاد و همسویی بوده و خواهد بود. دموکراسی یعنی کنار هم بودن عقاید موافق و مخالف و رعایت حقوق یکدیگر.

و اما سوال شما که من در این روزها برای چه در صحنه هستم. همین سوال را از شما و بقیه دارم. ما در این روزها برای چه در صحنه هستیم؟

فکر می کنم پاسخ همه ی ما یک حرف مشترک باشد.

4 دیدگاه»

  حامد wrote @

این مردم چه گیری به پرچم دادن. یعنی همه چیز ما درست شده و سر جاشه و فقط مونده درست کردن پرچم؟ ما باید با هم متحد بشیم و هدف ما احقاق حقوقی هست که این رژیم از ماها گرفته.

  arshamparsi2001 wrote @

من هم به همین اصل معتقدم

  صفحات خالی wrote @

چه مسخره! مي گن چرا تو در صحنه هستي؟! بعد با اين طرز فكر انتظار دارن دموكراسي حاكم بشه؟ مي شه بعضي ها دست از فوضولي در زندگي آرشام و دست از كنترل كردن او بردارن و ببين خودشون كين و چه كار مي كنن؟


پاسخی بگذارید

