وب نوشت های من

آرشام پارسی – فعال حقوق دگرباشان

پروسه ی پناهجویی در ترکیه

دوستان زیادی تماس می گیرند و در باره ی روند پناهندگی در ترکیه سوال می کنند. باید به اطلاع برسانم که در نتیجه ی تماس هایی که با دفتر کمیسریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آنکارا و همچنین سفارت های پناهنده پذیر انجام شده است روند پناهندگی حداقل دو سال ارزیابی می شود و حتی ممکن است در برخی موارد حدود یک سال دیگر نیز زمان برای اتمام روند پناهندگی نیاز باشد.
با توجه به حجم عمده ی درخواست های پناهندگی و افزایش آن در ماه های گذشته در دفتر آنکارا و تعداد ثابت کارمندان و افسران قانونی این تاخیر در روند پرونده ها پیش بینی شده است. همچنین تعداد زیادی از پناهجویانی که قبول شده اند و پرونده شان به کشورهای مختلف ارسال شده است نیز ممکن است با تاخیرهایی رو به رو شوند.
در مورد پناهجویان دگرباش باید گفت که سازمان دگرباشان ایرانی IRQR با همکاری و پیگیری هایش با مقامات دولتی کانادا و امریکا سعی کرده است که پرونده های آنها را تسریع بخشد. در این راستا نامه ای از پارلمان کانادا مورخ بیست و نهم ژوئن دو هزار و نه دریافت شده است که نشان می دهد اسامی دوازده نفر از افرادی که پرونده هایشان به سفارت کانادا ارسال شده بود از طریق نمایندگان پارلمان به سفارت کانادا در آنکارا ارسال شده است که نسبت به انجام سریع روند مهاجرتی آنها اقدام شود.
همچنین در ارتباط با دگرباشانی که پرونده ی آنها به امریکا ارسال شده است باید گفت که طی خبرهایی که از سازمان های مربوطه دریافت شده است سعی خواهند کرد در شش ماه آینده تمام پرونده ها را به اتمام برسانند.
دوستان عزیزی که به تازگی وارد ترکیه شده اند نیز باید بدانند که در حال حاضر باید با صبر و شکیبایی منتظر انجام روند قانونی خود باشند. خبرهای تکمیلی در رابطه با ترکیه متعاقبن اعلام خواهد شد.

۱ دیدگاه»

  حامد wrote @

یعنی اینقدر پناهنده زیاد شده؟


بیان دیدگاه