وب نوشت های من

آرشام پارسی – فعال حقوق دگرباشان

سپاسگزاری

امروز روز تولد من است. همیشه روز تولدم احساس خوبی نداشتم چون یاد آوری اینکه چه اتفاقاتی در زندگی ام افتاده است و چه سختی هایی را تحمل کرده ام آسان نیست. به دوستِ پسرم گفته بودم که نمی خواهم هیچ میهمانی یا جشنی داشته باشم. دیروز جلسه ای با یکی از مدیران سازمان داشتم و در آنجا یک لیوان شراب خوردم. شراب خوردن همانا و طبق معمول خواب آلودگی همانا. وقتی به خانه آمدم مستقیم به تخت خواب رفتم و خوابیدم.
حدود یک ساعت بعد که بیدار شدم دیدم روی میز کیک و شیرنی و شراب و … آماده شده است. خیلی تعجب کردم و یک کم هم ناراحت شدم چون گفته بودم که از این کارها خوشم نمی آید اما کار او برایم خیلی با ارزش بود و باید بگویم که خیلی خوشحال شدم. وقتی که هدیه اش را به من داد و فهمیدم برای پیدا کردن ادکلن مورد علاقه ی من حدود چهار ساعت در مترو و اتوبوس از این طرف شهر به آن طرف شهر رفته است همه چیز بیشتر ارزشمند شد و شاید بتوانم بگویم یکی از بهترین هدیه هایی بود که در طول عمرم گرفته ام.
یکی از دوستان هم به خانه مان آمد و بعد برای خوردن شام بیرون رفتیم که بقیه دوستان را هم به صورت اتفاقی دیدیم و دعوت کردند که با آنها به کلاب برویم. من خیلی اهل کلاب نیستم اما خوب نمی شد مخالفت کرد.
امروز صبح که ایمیل هایم را باز کردم بیشتر تعجب کردم. تعداد خیلی زیادی ایمیل از کسانی داشتم که اصلا باورم نمی شد تولد من را به خاطر داشته باشند. خیلی ها هم روی فیس بوک، اورکات، یاهو، منجم و بقیه ی سایت ها پیغام گذاشته بودند و تقریبا حدود یک ساعت و نیم مشغول خواندن پیام های آنها بودم.
تصمیم گرفتم که این پست را در اینجا بگذارم تا هم خاطره ی این روز برای همیشه بماند و هم از کسانی که نتوانستم پیام هایشان را پاسخ دهم تشکر و سپاسگزاری کنم.
از امروز بیست و نه ساله شدم و امیدوارم که در این سال جدید از عمرم بتوانم کارهایی که نتوانسته ام تا به حال انجام دهم را شروع کنم و کارهایی که شروع کرده ام را ادامه و یا به پایان برسانم.

و اما تشکر ویژه برای آراد عزیزم که خیلی دوستش دارم و هیچ وقت دوستی هایش را فراموش نمی کنم.

8 دیدگاه»

[…] لینک به منبع […]

  حامد wrote @

زادروزتون رو شادباش گفته و براتون آرزوی موفقیت و شادکامی دارم.همیشه شاد باشید.

  Mahan wrote @

oooohhhh baba cheghad vase khodet kelaso daste gol mifresti

iynghdar ghopi naya to ye bimare ravani hasti ke az bas

too saret zadan oghdee shodi
kooni boodan raees nemikhad bad bakht

  arshamparsi2001 wrote @

مازیار جان ممنونم از دری وری هات مثل همیشه و مثل همیشه هم ناراحت نمی شم. متاسف هستم که فکر می کنید با این گونه کامنت ها و حرف ها و تبلیغات منفی من رو از کارهام نا امید می کنید. اگر راحت می شی اره من بیمار روانی هستم و تو هم می تونی تلاش کن تا اینطور باشی.

  . wrote @

«… بالاخره وبلاگی را درست کردم به اسم مورچه. تقریبا موفق شدم که فضایی درست کنم که آرشام پارسی نباشم. واقعا مورچه ای شده بودم که همه چیز را از نگاه خاصی می دیدم. مورچه بودن یک افق بزرگ را برایم ایجاد کرد و آن شناخت بهتر اطرافیانم بود….
اما وقتی فهمیدند که مورچه آرشام پارسی است همه چیز عوض شد. آنها با مورچه به عنوان مورچه مشکلی نداشتند اما با مورچه ای که آرشام پارسی بود نه! و شروع کردن به این انتقاد که چرا آرشام عوام فریبی می کند و اسم مستعار دارد در صورتی که اسم همه ی آن وبلاگ ها خود استعاره ای بود….
این موضوع برای من خیلی جالب بود و خاطره و تجربه ای شد که تاثیر زیادی بر روی زندگی من گذاشت و کمک کرد که اطرافیانم را بهتر بشناسم. »
سلام
جناب پارسی عزیز امروز که این پیام را برای شما می گذارم بسیار دلتنگم، دلتنگ از نداشتن آن چیزهایی که باید می داشتیم و نداریم، و آنچه نباید داشته باشیم و داریم. دلتنگ از سیاهکاری دیکتاتورهای روزگارمان که پیداست، و افسوس که درمانده ایم در برابر دیکتاتورهای درونمان که ناپیداست.
بسیار متاسفم که بگویم بارهاست که این حس را درک کرده و دریافته ام، درک دردناکی از این که بگویم متاسفم که ایرانی ام، و در گامی فراتر متاسفم که انسانم. انسانی که مقام، روحش را ذره ذره چنان اسیر آن چه که نیست می کند که پختگان در این مسیر راه به بی راهه می روند چه رسد به ناپختگان.
این که آموخته ایم تا اخلاقیات خود ساخته را اخلاق بدانیم و یا با چهارچوبهای ضد اخلاقی خویش اخلاقیات را بسنجیم و دیگران را ارزیابی کنیم، و در آخر سرمان را بالا بگیریم که ما هستیم، غده ایست که باید از تن بیمار فرهنگ و شخصیتمان برداریم. باشد تا بتوانیم بخشی از این تن رنجور را التیام بخشیم.
آقای پارسی، من مختارم به هر منتقدی نه بگویم و آنگونه که می خواهم حرف بزنم، و رفتار و زندگی کنم، ولی تا زمانی که حوزه ی فعالیتهایم بر دیگری اثر گذار است ( چه در خانواده و چه در اجتماع ) نه تنها حق ندارم که حتی اجازه ندارم خود را از نقد شدن دور بدانم و یا در فضایی تعصب آلود از درون و بیرونم برای رهایی از نقدها مدد بگیرم.
وقتی که هر نام، ورای حقیقی و مستعار بودنش هویتی ست در این دنیای مجاز، و پنجره ای برای ارتباطاتی انسانی، ای وای بر ما که در کسوتی دیگر بر جماعتی آشنا رخ می نمایانیم و به حریم آشناییها تجاوز می کنیم. ای وای بر ما که به خود اجازه می دهیم دیگران را ناجوانمردانه بیازماییم و سرخوشیم و مفتخر از این آزمون دردآور. نه آقای پارسی عزیز، نه، این مسندها جایگاه آزمون و خطاهایی از این دست نیست.

  arshamparsi2001 wrote @

ممنون رهگذر عزیز.
با حرف هایت موافقم. فقط این را اضافه می کنم که درست کردن وبلاگ مورچه و … به دلیل شناخت اطرافیان نبوده است بلکه شناخت اطرافیان یک رویدادی است که بدون انتظار قبلی اتفاق افتاده است.

  حسن wrote @

سلام ارشام جان تولدت مبارک باشه همیشه موفق وپیروز باشی 0حسن از ترکیه.

  مسعود wrote @

تولدت مبارک >23 ساله < از ایران


پاسخی بگذارید

