وب نوشت های من

آرشام پارسی – فعال حقوق دگرباشان

چند روزی در انگلستان

امروز چند روزی است که در انگلستان هستم. پروازم به دلیل خاکسترهای آتشفشانی یک بار لغو شد و با یک روز تاخییر رنامه های از قبل برنامه ریزی شده را شروع کردم و برای جبران کردن آن زمان از دست رفته چند روز اول بسیار فشرده تر بود. جدود 53 ساعت نخوابیده بودم و به شهرهای لیدز و منچستر می بایست می رفتم تا پای حرف های بچه ها بنشینم، آنها را ببینم و شرایطشان را ثبت کنم. حس خیلی خوبی بود زمانی که بعد از سالها کسانی را از نزدیک ملاقات می کردی که تا به حال جز تلفن و اینترنت راهی دیگر برای ارتباط نبود.

آغوش های گرمشان و دست هایی که وقتی بغل می شدی به کمرت می خورد این حس را به تو می داد که خوشحالیم که با هم در ارتباطیم و بالاخره همدیگر را دیدیم. حس قشنگی بود و تلخی داستان ها را تحت الشعاع قرار می داد.

باید همینجا از سهیلای عزیز تشکر کنم که با ساپوورت بی نظیر خودش امکانی را فراهم کرد که حدود ده نفر از ما همجنسگرایان فضایی یافتیم که ساعت ها بنشینیم حرف بزنیم غذا بخوریم درد دل کنیم بخندیم و در نهایت آی بکشیم که چه باید کرد و چه می توان کرد.

امروز بعد از چند رز مسافرت داخل انگلستان به لندن بازگشتم و در برنامه ی افتتاحیه ی فیلم بن بست که در ارتبا با کیانا فیروز است شرکت کردم. فیلم جالبی بود و در آنجا با تعدادی از لزبین های ایرانی نیز آشنا شدم و دوستی را نیز دیدم که به هیچ عنوان تصور نمی کردم در لندن باشد.

امشب شام را نیز با مهدی کاظمی، همجنسگرای مشهور ایرانی در انگلستان و دایی اش به علی هیلی و دیگر دوستان در یکی از رستوران های ایرانی لندن خوردیم. دیدن مهدی و آن هم برای اولین بار از نزدیک یکی از بهترین احساس هی ممکن بود. به محض اینکه او را دیدم با خنده رو به دایی اش کردم و گفتم سه سال پشت سر هم شب سال نو لباس پوشیدم که به کلاب بروم و وسط راه شما زنگ زدید که مهدی را گرفتند تا دیپورت کنند و من به خانه بازگشتم. همه خندیدیم. مزاح بود اما همه خوشحال بودیم که توانسته ایم کاری کنیم که امروز مهدی بتواند در رشته ای که همیشه دوست می داشته است درس بخواند و دیگر ترسی از دیپورت و دستگیری نداشته باشد.

با تلوزیون بی بی سی هم مصاحبه ای داشتم که اطلاعات و زمان پخش آن را اعلام خواهم کرد.

۱ دیدگاه»

[…] آرشام پارسی: چند روزی در انگلستان 2010/05/21 by 5pesar پیوند به منبع […]


پاسخی بگذارید

