وب نوشت های من

آرشام پارسی – فعال حقوق دگرباشان

فوری – درخواست عمومی

دوستان عزیز دگرباش،
خبر احتمال اعدام سه همجنسگرا را تا به حال شنیده اید. حتما خبرهایی که در سال های قبل نیز مخابره شده است را نیز شنیده اید. واقعا تاسف آور است و همه ی ما از شنیدن این خبرها ناراحت می شویم و این ناراحتی نه تنها برای خبرهای مربوط به دگرباشان است بلکه اعمال شکنجه و اعدام اساسا کاری شنیع و بدور از انسانیت است.

این خبر را نیز بر روی فیس بوک منتشر کردم و یکی از دوستان کامنت حالبی گذاشته بود که فلان گروه دگرباشان که مرکزش در فلان کشور است این خبر را رد می کند چون کسی این خبر را نشنیده است و این خبر حقیقت ندارد زیرا هیچ مرجع قانونی نیز تا به حال این خبر را تایید نکرده است.

امروز با یکی از دوستان خوبم در داخل ایران زمانی که از من خواسته بود این خبر را تایید کنم، صحبت کردم و لازم دیدم توضیحاتی را در اینجا برای اطلاع عموم بنویسم و از همه یک درخواست داشته باشم.

کاملا منطقی و درست است که اخباری که منتشر می شود با سند و مدرک باشد و بتوان آن را اثبات کرد. اما همه ی ما می دانیم که معمولا نه تنها اینگونه اخبار بلکه اخباری که توسط دوربین ها ثبت و در سرتاسر دنیا نیز مخابره شده است نیز توسط مقامات دولتی انکار می شود پس در این مورد بخثی نداریم.

برخی از دوستان به من خبر داده اند که کسی این خبر را نشنیده است و آیا این خبر صحت دارد؟ در پاسخ باید گفت که خود شخص من نیز در تماس های یکه داشته ام با افراد زیادی مواجه شده ام که اصلا خبری در این مورد نداشتند و هیچ خبری نشنیده بودند اما کسانی هم بوده اند که این خبرها را شنیده اند. حال من نوعی باید چطور تصمیم بگیرم. چون عده ای نشنیده اند پس حقیقت ندارد؟ و چون عده ای شنیده اند پس حتما حقیقت دارد؟

در چنین مواردی باید جانب احتیاط را گرفت و امیدوار بود که این اخبار حقیقت نداشته باشد و کسی جانش را به دلیل گرایش جنسی اش از دست ندهد. یکی از آرزوهای من این است که رضا و علیرضا با ما تماس بگیرند و بگویند که مشکل آنها حل شده و آزاد شده اند. اما وطیفه ای که ما به گردن داریم بسیار مهمتر از این آرزوهاست. همانطور که در متن خبر اشاره شده است در حال حاضر در تلاش هستیم که خبر های بیشتری از این موارد به دست بیاوریم. علاوه بر این گزارش ها موارد دیگری از ضرب و شتم دگرباشان به خصوص در تهران نیز به دست رسیده است که در حال بررسی هستیم.

از تمام دوستان درخواست می کنم که اگر خبرهای بیشتری دال بر صحت این اخبار دارند برای ما ارسال کنند و حتی اگر خبرهایی در نقض این اخبار در دست دارند نیز حتما برای ما ارسال نمایند چون یکی از راه های بررسی صحت و سقم این اخبار بررسی اخبار مخالف آن است که ببینیم آیا تمام شواهد دال بر غیرواقعی بودن خبرها با هم شبیه هستند یا نه. صرفا با استناد به اینکه من این خبر را نشنیده ام نمی توان در صحت خبرهای شنیده شده شک کرد. زمانی می توان به جمع بندی بیشتری برسیم که مثلا تعدادی از جاهای مختلف خبر دهند که مثلا علیرضا را دیروز در فلان جا دیده اند و او توضیحاتی در این باره به آنها داده است. یا مثلا خبرهایی از افراد مختلفی به دست برسد که گویای تناقض با خبرهای موجود باشد.

باز باید تاکید کنم که نشنیدن این اخبار دلیل بر غیر واقعی بودن خبر نیست چون تا صبح روز اعدام ماکوان مولودزاده نیز وجود چنین فردی انکار می شد و یا هنوز در مورد نعمت صفوی اخبار ضد و نقیضی وجود دارد و یا حتی در ارتباط با اعدام دو نوجوان مشهدی نیز هنوز بعد از گدشت این همه سال اخبار مختلفی به گوش می رشد. هنوز خیلی ها نشنیده اند که همجنسگرایان چه مشکلاتی دارند. هنوز خیلی ها نمی دانند که زیرزمینی زندگی کردن یعنی چه، هنوز خیلی ها خیلی چیزهایی که ما از آنها رنج می بریم را نمی دانند.

بنابراین اگر هرگونه خبری دال و یا علیه این اخبار دارید برای ما به آدرس info@irqr.net ارسال کنید. اطلاعات شما کاملا محرمانه خواهد ماند.

آرشام پارسی

2 دیدگاه»

[…] پیوند به منبع […]

  mohammad wrote @

من محمد حسین سیاهی نوبندگانی به اطلاع سازمان ملل و به اطلاع عموم انسانهای شریف می رسانم که : دقیقا پنج سال تمام از ثبت نام من در دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ترکیه می گذرد . در این 5 سال خدا می داند که که مشکلات و نابسامانی های زندگی در شهر وان ترکیه – از مشکلات مالی و اقتصادی گرفته تا بیماری و غریبی و تهدیداتی که صورت می گرفت – آنچنان بر روح و جسم من فشار وارد می کرد که روزی صد بار انسان کشته و باز زنده میشد . در این پنج سال مشکلات و گرفتاری های زیادی را تحمل کردم . بی خانمانی و گرسنگی را در سرما و گرما به جان خریدم ، برای به دست آوردن یک لغمه نان هر کار سخت و طاقت فرسایی را با دستمزد 5 دلار و 6 دلار در روزهای 14 ساعتی تابستان انجام دادم ، بارها و بارها آرزوی مرگ کردم اما باز هم تحمل نمودم و هر انچه تنگنا و سختی بود را به جان خریدم . پنج سال تحمل کردم تا بلکه سازمان ملل حق پناهندگی مرا به رسمیت بشناسد . پنج سال تحمل کردم تا در پناه سازمان ملل جانم در امان باشد ، تا به دست جلادان و شکنجه گران که کشورم ایران را اشغال کرده اند نیافتم . پنج سال تمام تحمل کردم تا از طریق سازمان ملل به کشوری امن بروم و از یک امنیت نسبی برخوردار گردم . پنج سال تحمل کردم تا از تعقیب و تهدیدات رژیم ایران در امان باشم .
پنج سال تحمل کردم تا بتوانم سخن بگویم ، بتوانم فریاد بزنم ، بتوانم بنویسم .
پنچ سال تحمل کردم تا زنده بمانم .
اکنون پس از این پنج سال که همچون زمستانی سرد و بلند تمام زندگی ام را سیاه و تباه کرده ، سازمان ملل پرونده پناهجویی مرا به طور مطلق بسته و حق پناهندگی یک پناهجوی ستمدیده که از یک کشور استبداد زده آمده است را پایمال کرده است . کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ترکیه با کنار گذاشتن پرونده پناهجویی من حکم قتل و مرگ مرا امضاء کرده است . من اکنون در دست امواجی افتاده ام که مرا هر بار محکم تر و محکم تر به صخره ها و سنگها می کوبد و با هر برخورد استخوانهای من یکی پس از دیگری می شکند . من اکنون بدون پناه و بدون حمایت فقط میخواهم این را به وکلای سازمان ملل بگویم که : این است عدالت ؟ این است حقوق بشر ؟ این است دفاع از پناهنده؟ این است آن قانونی که قرار است از مظلوم دفاع کند ؟ و آیا … و آیا … و آیا..
من جز بی عدالتی و قانون شکنی از سازمان ملل نسبت به خودم ندیدم . حق پناهندگی من توسط سازمان ملل نه تنها داده نشده است بلکه سازمان ملل با تباه کردن پنج سال عمر و جوانی من حتی حق مرا بسیار و بسیار پایمال هم کرده است . اکنون با صراحت به کمیساریای عالی پناهندگان ترکیه اعلام می کنم که از تاریخ ارسال این نامه مسئولیت هر اتفاق و حادثه ای که برای من اتفاق افتد شما هستید .
سازمان ملل با اعمال خود در مورد من هر گونه راه قانونی را به روی من بسته است و این در حالی است که من به هیچ وجه امکان برگشت به ایران را ندارم و از این رو مجبورم برای رهایی از خطر دیپورت و بازگردانده شدن به ایران که شدیدا مرا تهدید می کند پا در راه بگذارم و خودم به تنهایی برای نجات جانم جهت خروج از این جهنم اقدام نمایم اما هزینه لازم این کار را ندارم و به تنها از عهده مخارج خروج از ترکیه برنمی آیم . از تمام همیهنان شریف خودم در هر جای جهان که هستند و صدای کمک خواهی مرا می شنوند و دست نیاز و گدایی من که به سویشان رفته است را می بینند عاجزانه تمنا دارم که مرا یاری نمایند . همه می دانید که در این پنج سال هر چند که نیازمند بودم ولی حتی یک بار هم تقاضای کمک مالی نکردم و همه سختی ها را به جان خریدم اما اکنون مساله مرگ و زندگی من پیش آمده من باید برای رهایی از خطر دیپورت و بازگردانده شدن به ایران هر چه سرعتر ( تا یک ماه اینده) از ترکیه خارج شوم . همیهنان شریفی که در توان دارند حتی 10 دلار کمک نمایند و آنها که نمی توانند حداقل لطف کنند و نامه مرا برای افراد خیرخواهی که توانایی کمک را دارند بفرستند .
از همه هم میهنان سپاس گذارم
محمد حسین سیاهی نوبندگانی
شماره کیس دفتر سازمان ملل ترکیه:
(05C01686)

شماره حساب جهت کمک: کد بانکی : 0339 شماره حساب : 23001350
شعبه : HALKBANK .
اسم به لاتین : MUHAMMED HUSEYIN SIAHI NOBENDGANI
حالا اگر که نیاز بود اینم بهش پیوند بدهید
T.C .
انهایی که در ایران هستن میخواهن حمایت کنن با این شماره
Tr34 0001 2009 3390 0023 0013 50

تلفن من:
00905377233412


پاسخی بگذارید

