وب نوشت های من

آرشام پارسی – فعال حقوق دگرباشان

!!!کمپین من یک همجنسگرا هستم!!!

یکی از دوستان در ارتباط با این کمپین از من سوال کرد و پس از یک تحقیق کوتاه نگرانی هایی برایم به وجود آمد که لازم دیدم با شما دوستان در میان بگذارم.

اول از همه با خانم نادره افشاری تماس گرفتم و این مسئله را با ایشان در میان گذاشتم. مشکل اینجاست که خانم افشاری هیچ توضیحی درباره ی کمپین ارائه نکرده اند و نگفته اند که چه برنامه ای دارند. و خوب جمع آوری اطلاعات و آدرس ایمیل دوستان دگرباش بدون بیان هیچ منظور و هدفی درست نیست.

مهم ترین سئوال این است که چه کسی می خواهد امنیت دگرباشانی که می خواهند در این کمپین شرکت کنند را تامین کند؟

اگر قرار بر این باشد که همجنسگرایان بیایند و بگویند که من یک همجنسگرا هستم، آیا به هیچ عنوان به عواقب این کار نیز فکر کرده ایم؟ این چنین حرکت های اجتماعی بسیار به جا و خوب می تواند باشد اما در کشورهایی که سایه ی شکنجه و مرگ بر سر دگرباشان نباشد.

آیا پیشنهاددهندگان این کمپین به این موضوع فکر کرده اند که اگر تنها و تنها یک نفر با شرکت در این کمپین و اعلام اینکه همجنسگراست مورد شناسایی رژیم  و تحت خطر قرار گرفت چه می شود؟ آیا به افزایش آمار پناهجویان فکر کرده ند؟

من به هیچ عنوان معتقد نیستم که باید سکوت کنیم و پاسخ ندهیم و هر چه به سرمان آمد تحمل کنیم بلکه برعکس اهل فریاد زدن هستم اما هر چیزی راه و روش خاص خودش را دارد و از شیوه ی درستی باید انجام شود. گرفتن یک حق نباید باعث از بین بردن حق دیگری شود.  خصوصا اگر بیم آن وجود داشته باشد که هدف بیشتر رسیدن به اهداف سیاسی باشد نه حقوق دگرباشان.

بنابراین تا زمانی که توضیحات واضح و روشنی از طرف خانم افشاری ارائه نشده است تماس گرفتن و منتشر کردن این اخبار را یک نگرانی خاص خود می دانم.

آرشام پارسی

9 دیدگاه»

[…] https://arshamparsi2.wordpress.com/2011/04/04/%DA%A9%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%86-%DB%8C%DA%A…  4 آوریل 2011  آریا.ا دسته‌ها: Uncategorized برچسب‌ها: https://arshamparsi2.wordpress.com/2011/04/04/—-/ دوست داشتننخستین کسی باشید که این را دوست دارد. […]

  بهبد پرشان wrote @

خوشحالم که بالاخره یکی پیدا شد و با این دید به مسائل نگاه کرد. من بارها و بارها در صحبت هام با خودت آرشام گفتم که امنیت اولین نکته بچه های ایران نشینه ! اما کیه که گوش کنه ؟
حالا باز هم کمپین ، باز هم اعلام و بوق کرنا روزهای خاص و مناسبتهای خاص.

  hojat wrote @

m30,arsham jan khanom afshari ba man ham harf zad,man ham be ishan goftam ke htman ba arsham mashvarat kon,chon alan ma ke kharej az keshvarim dar tahdid be marg be sar mibarim,va be khater negahdari dar kampahai ke aksaran az keshvarahay moslman hastand ,be khosos panahndahay afghani ke moslman 2 atisheh hastnad chand bar tahdid be marg shodam,va keshvar norwezh aslan javabgo nist,keshvari ke edeay reayat hoghogh bashar darad hala vay be iran va hokomat akhondha

  نادره افشاری wrote @

آرشام نازنین
سپاس از لطفتان و سپاس از تماس
اگر به فیسبوک من بروید و لیست پشتیبانان را ببینید، بیشتر نامها چه در ایران و حتی در خارج از کشور مستعار هستند
بنابراین قابل فهم است که این دوستان با نام دیگری «پشتیبانی» کنند
من متاسفم که موضوع اینقدر حساس است
و البته آن را میفهمم
پیشنهاد من این است که اگر میتوانید شما با این دوستان تماس بگیرید و به ایشان بگویید که کسی نمیخواهد ایشان را لو بدهد و به زیر شکنجه بکشاند
قصد من هم این نیست
تنها خواسته ام این موضوع را به عنوان یک معضل اساسی جامعه ی «روشنفکری» مان طرح کنم و روی میز بیاورم
هرکس خودش میتواند مسئول این کمپین باشد و با هر امکانی در طرح این فاجعه ی اسلامی بکوشد
من فکر میکنم اگر ما صد را به دست بیاوریم، نود و هشتاد هم پیش ماست
موضوعهایی مثل زنان و سنگسار و این حرفها و حتی عقیده و تغییر باور
به دوستانتان بگویید که کسی نمیخواهد مزاحمتی برایشان ایجاد کند
بگویید که قصد حمایت از آزادیهای اجتماعی و جنسی و فردی تک تک همه ی آنها و ماست
بگویید که به همه شان احترام میگذارم و از این که به ایشان این همه ناروا رفته است متاسفم
به شما زنگ خواهم زد
سپاس از مهرتان

[…] پيوند به منبع […]

  همجنس گرا wrote @

صلاح مملکت خویش خسروان دانند.
همجنس گرایان در داخل ایران طبیعتا بسیار بسیار آگاه تر از وضعیت خود هستند و مطلع هستند که اوضاع از چه قرار است و چه کاری باید انجام شود و چه کار نباید انجام شود، ما انتظار پشتیبانی از خارج داریم نه اینکه ترمز ما باشند.

  نیما wrote @

البته از نظر امنیتی خوبه که راهکاری اندیشیده بشه ولی من به عنوان یک فرد غیر متخصص نظر خاصی ندارم ولی دوست داشتم یک پیشنهاد بدم.

اونم اینکه خیلی خوبه در کنار همه ی کارهای دیگه حتما کار هایی در زمینه ی آگاهی رسانی و آموزش در این زمینه ها و حقوق انسانی که ما از آون محرومیم فعالیتی انجام بشه. مثلا من همیشه تعجب می کردم که چرا ما یک فروم یا حتی یک پیج فعال برای دگرباشان جنسی ایجاد نکردیم تا هم فضای تبادل نظرات باشه و هم آگاهی بخشی و بحث های اجتماعی و فرهنگی

ممنونم.

  امین پارسی wrote @

دعوت شدید به : هموفوبیا و طرح سراسری وبلاگی

http://vajgon.wordpress.com/2011/05/05/200/


پاسخی بگذارید

